Welcome!

Linux Containers Authors: Yeshim Deniz, Liz McMillan, Elizabeth White, Pat Romanski, Amit Gupta

News Feed Item

Le bureau Ubuntu 14.04: un système d’exploitation de confiance pour les consommateurs et les entreprises

Canonical annonce le lancement de la plus récente version d’Ubuntu; le bureau 14.04 LTS sera disponible pour téléchargement à partir du 17 avril 2014. Ce produit à Soutien à Long Terme (LTS: Long Term Support) est pris en charge et entretenu par Canonical pendant cinq ans, ce qui en fait le bureau le plus stable, fiable, sécuritaire et rentable pour les déploiements à long terme et à grande échelle dans les organisations d’entreprise et du secteur public aujourd’hui.

« Le produit 14.04 LTS offre une expérience intuitive solide qui est facile à gérer », commente Jane Silber, PDG de Canonical. « Il est une solution de rechange viable et bon marché pour les organisations qui envisagent de quitter Microsoft pour autre chose et en particulier pour celles qui remplacent XP ou Windows 7 quand ils atteignent leur fin de vie. »

Aujourd’hui, le bureau Ubuntu est d’un emploi répandu en entreprise et dans les organisations gouvernementales, éducatives et autres telles que la Gendarmerie française, le District scolaire Penn Manor, le gouvernement de l’Uttar Pradesh, l’Université de Delhi et le gouvernement de l’Inde. Plusieurs de ces organisations ont remplacé Windows et réalisent d’importants profits et économies. Par exemple, la Gendarmerie française a réduit ses coûts dans une proportion de 40%, tandis que le District scolaire Penn Manor aux États-Unis a épargné plus de $360 000 durant la première année*.

Ubuntu fournit une base de référence forte et sécuritaire et ce produit recevra des mises à jour de sécurité gratuites pendant cinq ans. Le CESG du Royaume-Uni, l’agence de sécurité du gouvernement britannique qui évalue les systèmes d’exploitation et les logiciels, a récemment établi qu’Ubuntu était le plus sécuritaire des systèmes d’exploitation de bureau ou de cellulaire parmi les onze qu’il a soumis à des tests. Les critères de test étaient semblables à un ensemble établi de meilleures pratiques de sécurité en entreprise. Ubuntu 14.04 LTS comprend davantage d’éléments de sécurité et de mises à jour de sécurité au bon moment pendant cinq ans, avec l’option d’installer des mises à jour automatiquement. Il comprend le plein chiffrage de disque, des profils et des politiques supplémentaires d’AppArmor ainsi que des améliorations d’AppArmor pour les communications interprocessus entre applications confinés.

Ubuntu 14.04 LTS fournit un cheminement de migration sans heurts pour les organisations mettant à jour à partir de 12.04 LTS. Les utilisateurs remarqueront qu’ils ont une expérience plus fluide, avec des améliorations à l’UI Unity. Le produit comprend aussi les outils requis pour l’utilisation dans les affaires, y compris la livraison à distance des applications, la compatibilité avec les formats de fichier Windows, les solutions pour le nuage basées sur navigateur et la suite LibreOffice compatible avec Microsoft Office.

Ubuntu 14.04 LTS est optimisé pour les ordinateurs de bureau et portables avec des pavés et écrans multitactiles ainsi que la capacité pour des écrans à forte densité de pixels (DPI). Ceci veut dire que les utilisateurs peuvent pleinement tirer profit du plus récent matériel sur le marché.

Le lancement de 14.04 LTS marque également une évolution continue dans le sens de la vision de Canonical d’une authentique convergence entre bureau, téléphone et tablette. La boutique d’application d’Ubuntu est en pleine expansion avec des applications de l’écosystème de développeurs d’Ubuntu qui utilisent le SDK Ubuntu afin de créer des applications communes entre téléphone, tablette et bureau – à toutes fins pratiques, entre tous les dispositifs Ubuntu. Ces applications se redimensionnent et s’ajustent automatiquement pour faire le meilleur usage de l’espace disponible tout en exposant la même fonctionnalité de base, le tout à partir du même code-base. Les développeurs Ubuntu peuvent construire d’un coup et livrer à tout l’univers des dispositifs utilisant Ubuntu.

Dans Ubuntu 14.04 LTS, les utilisateurs ont également l’option de faire l’expérience de Unity 8, l’interface utilisateur de la prochaine génération actuellement exploitée sur les téléphones et tablettes Ubuntu, qui assure l’unité d’expérience entre dispositifs multiples. La version de démonstration met en valeur la vision de cette convergence et les applications qui fonctionnent sur tous les dispositifs Ubuntu. 14.04 LTS formera aussi la base des premières tablettes Ubuntu disponibles dans le commerce, produites par les partenaires OEM de Canonical.

Le système d’exploitation chinois dédié d’Ubuntu, Ubuntu Kylin est également lancé le 17 avril. Ce système d’exploitation a été conçu et développé localement sur Ubuntu par le China Software and Integrated Chip Promotions Centre (CSIP) et National University of Defense Technology (NUDT), Canonical et la communauté Ubuntu. La version précédente d’Ubuntu Kylin a reçu plus de 2,5 millions de téléchargements au cours des premiers six mois.

Ubuntu est actuellement vendu dans le monde entier, préchargé sur du matériel par des partenaires comprenant Dell, HP et Lenovo. Canonical travaille de près avec ces partenaires pour tester et certifier Ubuntu et continuera de le faire pour 14.04 LTS.

=Finit=

* Citations à l’appui

Stéphane Dumond, Agent responsable des systèmes d’information et de la sécurité à la Gendarmerie française, commente : « Notre projet de remplacer Windows XP par Ubuntu sur plus de 70 000 ordinateurs de bureau produit d’importants profits; nous avons déjà abaissé le coût total de la propriété dans une proportion de 40 pourcent, éliminé les coûts de licence et radicalement réduit les problèmes techniques. Les produits LTS d’Ubuntu tels que 14.04 offrent des niveaux de stabilité, de sécurité, d’économie et de facilité de gestion qui sauraient plaire à tout responsable des systèmes d’information envisageant des déploiements sur ordinateur de bureau. »

« En migrant vers le bureau Ubuntu, nous avons épargné plus de $360 000 au cours de la première année de notre déploiement en école secondaire, » déclare Charlie Reisinger, directeur de la technologie au district scolaire Penn Manor. « Je fais confiance à Ubuntu pour équiper les ordinateurs portables de nos étudiants parce qu’il est un formidable terrain de jeu pour l’éducation et fournit à nos étudiants la liberté de poursuivre leurs passions d’apprentissage personnelles. Au cours des trois dernières années, nous avons migré vers Ubuntu dans l’ensemble de notre district; il est notre principal système d’exploitation pour 5200 étudiants. Ubuntu se montre rentable, sécuritaire et facile d’emploi et nous nous réjouissons à la perspective de le mettre à jour avec la version 14.04 LTS. »

« Ubuntu nous a offert d’immenses possibilités d’effectuer des tâches qui étaient inimaginables auparavant. La liberté sans limite qu’offrait Ubuntu pour la personnalisation, la constitution de référentiel, et ce qui est important, pour le partage sans heurts, ouvrant de nouvelles occasions pour les écoles du Kerala de devenir des centres d’éducation branchés sur l’informatique. Ubuntu a été pour nous le principal instrument pour permettre à des applications basées sur FOSS d’atteindre des groupes beaucoup plus larges, y compris le grand public », a commenté K. Anvar Sadath, membre du National Resource Group de RMSA (Rashtriya Madhyamik Siksha Abhiyan) du Ministère du Développement des ressources humaines du gouvernement de l’Inde.

Le système d’exploitation de substitution de Dell PC est centré sur Ubuntu; nous expédions un grand volume d’ordinateurs de bureau, de PC « All-in-One » et d’ordinateurs portables avec Ubuntu chaque année dans tous les coins du pays. Nous nous engageons à donnant aux clients un choix de systèmes d’exploitation comme nous sommes engagés à donner au client un choix pour toutes les composantes clé du matériel. Les produits basés sur Ubuntu sont disponibles dans presque tous les magasins de détail qui vendent des PC. Dans l’avenir, nous allons certifier et envoyer le plus récent Ubuntu 14.04 LTS sur la plupart de nos PC, » dit Indrajit Belgundi, Administrateur-directeur général de l’informatique d’utilisateur final pour Dell India.

Disponibilité

Ubuntu 14.04 LTS sera disponible pour téléchargement le 17 avril à partir de www.ubuntu.com/download

Ubuntu 14.04 Kylin, la version d’Ubuntu particulière à la Chine, peut être téléchargé à partir de www.ubuntukylin.com.

À propos de Canonical

Canonical est le commanditaire commercial du projet Ubuntu et le principal fournisseur de services d’assistance pour les déploiements d’Ubuntu en entreprise.

Ubuntu est une plate-forme gratuite en code source libre pour l’informatique de client, de serveur et de nuage. Depuis son lancement en 2004, il est devenu un choix naturel pour les utilisateurs en tous genres, des sociétés listées dans les Fortune 500 aux fabricants de matériel, aux fournisseurs de contenu, aux développeurs de logiciel et aux technologues individuels.

Avec ses développeurs, son personnel responsable des services d'assistance et ses centres d'ingénierie dans le monde entier, Canonical jouit d'une position unique pour aider ses partenaires et entreprises clientes à profiter au mieux d'Ubuntu. Canonical est une société privée.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
SYS-CON Events announced today that Dasher Technologies will exhibit at SYS-CON's 21st International Cloud Expo®, which will take place on Oct 31 - Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. Dasher Technologies, Inc. ® is a premier IT solution provider that delivers expert technical resources along with trusted account executives to architect and deliver complete IT solutions and services to help our clients execute their goals, plans and objectives. Since 1999, we'v...
SYS-CON Events announced today that NetApp has been named “Bronze Sponsor” of SYS-CON's 21st International Cloud Expo®, which will take place on Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. NetApp is the data authority for hybrid cloud. NetApp provides a full range of hybrid cloud data services that simplify management of applications and data across cloud and on-premises environments to accelerate digital transformation. Together with their partners, NetApp emp...
SYS-CON Events announced today that IBM has been named “Diamond Sponsor” of SYS-CON's 21st Cloud Expo, which will take place on October 31 through November 2nd 2017 at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, California.
SYS-CON Events announced today that TidalScale, a leading provider of systems and services, will exhibit at SYS-CON's 21st International Cloud Expo®, which will take place on Oct 31 - Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. TidalScale has been involved in shaping the computing landscape. They've designed, developed and deployed some of the most important and successful systems and services in the history of the computing industry - internet, Ethernet, operating s...
Infoblox delivers Actionable Network Intelligence to enterprise, government, and service provider customers around the world. They are the industry leader in DNS, DHCP, and IP address management, the category known as DDI. We empower thousands of organizations to control and secure their networks from the core-enabling them to increase efficiency and visibility, improve customer service, and meet compliance requirements.
SYS-CON Events announced today that IBM has been named “Diamond Sponsor” of SYS-CON's 21st Cloud Expo, which will take place on October 31 through November 2nd 2017 at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, California.
Join IBM November 1 at 21st Cloud Expo at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, and learn how IBM Watson can bring cognitive services and AI to intelligent, unmanned systems. Cognitive analysis impacts today’s systems with unparalleled ability that were previously available only to manned, back-end operations. Thanks to cloud processing, IBM Watson can bring cognitive services and AI to intelligent, unmanned systems. Imagine a robot vacuum that becomes your personal assistant tha...
In a recent survey, Sumo Logic surveyed 1,500 customers who employ cloud services such as Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, and Google Cloud Platform (GCP). According to the survey, a quarter of the respondents have already deployed Docker containers and nearly as many (23 percent) are employing the AWS Lambda serverless computing framework. It’s clear: serverless is here to stay. The adoption does come with some needed changes, within both application development and operations. Tha...
In his Opening Keynote at 21st Cloud Expo, John Considine, General Manager of IBM Cloud Infrastructure, will lead you through the exciting evolution of the cloud. He'll look at this major disruption from the perspective of technology, business models, and what this means for enterprises of all sizes. John Considine is General Manager of Cloud Infrastructure Services at IBM. In that role he is responsible for leading IBM’s public cloud infrastructure including strategy, development, and offering ...
SYS-CON Events announced today that Avere Systems, a leading provider of enterprise storage for the hybrid cloud, will exhibit at SYS-CON's 21st International Cloud Expo®, which will take place on Oct 31 - Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. Avere delivers a more modern architectural approach to storage that doesn't require the overprovisioning of storage capacity to achieve performance, overspending on expensive storage media for inactive data or the overbui...
Widespread fragmentation is stalling the growth of the IIoT and making it difficult for partners to work together. The number of software platforms, apps, hardware and connectivity standards is creating paralysis among businesses that are afraid of being locked into a solution. EdgeX Foundry is unifying the community around a common IoT edge framework and an ecosystem of interoperable components.
SYS-CON Events announced today that TidalScale will exhibit at SYS-CON's 21st International Cloud Expo®, which will take place on Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. TidalScale is the leading provider of Software-Defined Servers that bring flexibility to modern data centers by right-sizing servers on the fly to fit any data set or workload. TidalScale’s award-winning inverse hypervisor technology combines multiple commodity servers (including their ass...
SYS-CON Events announced today that N3N will exhibit at SYS-CON's @ThingsExpo, which will take place on Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. N3N’s solutions increase the effectiveness of operations and control centers, increase the value of IoT investments, and facilitate real-time operational decision making. N3N enables operations teams with a four dimensional digital “big board” that consolidates real-time live video feeds alongside IoT sensor data a...
As hybrid cloud becomes the de-facto standard mode of operation for most enterprises, new challenges arise on how to efficiently and economically share data across environments. In his session at 21st Cloud Expo, Dr. Allon Cohen, VP of Product at Elastifile, will explore new techniques and best practices that help enterprise IT benefit from the advantages of hybrid cloud environments by enabling data availability for both legacy enterprise and cloud-native mission critical applications. By rev...
With major technology companies and startups seriously embracing Cloud strategies, now is the perfect time to attend 21st Cloud Expo October 31 - November 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center, CA, and June 12-14, 2018, at the Javits Center in New York City, NY, and learn what is going on, contribute to the discussions, and ensure that your enterprise is on the right path to Digital Transformation.
Join IBM November 1 at 21st Cloud Expo at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, and learn how IBM Watson can bring cognitive services and AI to intelligent, unmanned systems. Cognitive analysis impacts today’s systems with unparalleled ability that were previously available only to manned, back-end operations. Thanks to cloud processing, IBM Watson can bring cognitive services and AI to intelligent, unmanned systems. Imagine a robot vacuum that becomes your personal assistant th...
Digital transformation is changing the face of business. The IDC predicts that enterprises will commit to a massive new scale of digital transformation, to stake out leadership positions in the "digital transformation economy." Accordingly, attendees at the upcoming Cloud Expo | @ThingsExpo at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, Oct 31-Nov 2, will find fresh new content in a new track called Enterprise Cloud & Digital Transformation.
Smart cities have the potential to change our lives at so many levels for citizens: less pollution, reduced parking obstacles, better health, education and more energy savings. Real-time data streaming and the Internet of Things (IoT) possess the power to turn this vision into a reality. However, most organizations today are building their data infrastructure to focus solely on addressing immediate business needs vs. a platform capable of quickly adapting emerging technologies to address future ...
Most technology leaders, contemporary and from the hardware era, are reshaping their businesses to do software. They hope to capture value from emerging technologies such as IoT, SDN, and AI. Ultimately, irrespective of the vertical, it is about deriving value from independent software applications participating in an ecosystem as one comprehensive solution. In his session at @ThingsExpo, Kausik Sridhar, founder and CTO of Pulzze Systems, will discuss how given the magnitude of today's applicati...
SYS-CON Events announced today that Golden Gate University will exhibit at SYS-CON's 21st International Cloud Expo®, which will take place on Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. Since 1901, non-profit Golden Gate University (GGU) has been helping adults achieve their professional goals by providing high quality, practice-based undergraduate and graduate educational programs in law, taxation, business and related professions. Many of its courses are taug...